Filtrer vos résultats
- 13
- 8
- 3
- 1
- 1
- 16
- 9
- 6
- 6
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 19
- 4
- 2
- 2
- 1
- 1
- 24
- 17
- 8
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 26
- 26
- 26
- 26
- 26
- 26
- 26
- 26
- 26
- 24
- 24
- 24
- 24
- 24
- 24
- 24
- 23
- 22
- 20
- 19
- 17
- 15
- 9
- 9
- 8
- 8
- 8
- 7
- 7
- 7
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 18
- 8
- 17
- 9
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 4
- 1
- 4
- 1
- 1
- 1
26 résultats
|
|
triés par
|
Toward a complete open source software environment for the creation of interactive poly-artistic worksICMC, Aug 2007, Copenhagen/Denmark, France. pp.161-164
Communication dans un congrès
hal-01107109v1
|
|||
Creating Interactive Poly-Artistic Works: The ConceptMove ProjectICVS - International Conference on Virtual Storytelling, Dec 2007, Saint-Malo, France. pp.214-218
Communication dans un congrès
hal-01107110v1
|
|||
Un méta-langage pour la création d'œuvres artistiques collectivesInterstices, 2008
Article dans une revue
inria-00474690v1
|
|||
|
Towards a declarative method for 3D scene sketch modeling[Research Report] RR-1418, INRIA. 1991
Rapport
inria-00075142v1
|
||
|
Métissage artistique orchestré par ordinateur par Stéphane Donikian. Relire le "droit à la paresse", entretien avec le Collectif 1.0.3, propos recueillis par Dominique Chouchan.Les Cahiers de l'INRIA - La Recherche, 2009, Spécial Mémoire : nouveaux regards sur le cerveau, 432 juillet-août 2009
Article dans une revue
inria-00527514v1
|
||
|
Crowd of Virtual Humans : a New Approach for Real Time Navigation in Complex and Structured EnvironmentsComputer Graphics Forum, 2004, ⟨10.1111/j.1467-8659.2004.00782.x⟩
Article dans une revue
inria-00432199v1
|
||
Automatic Orchestration of Behaviours through the management of Resources and Priority LevelsAutonomous Agents and Multi Agent Systems, Jul 2002, Bologna, Italy
Communication dans un congrès
inria-00432196v1
|
|||
OpenMaskLe traité de la réalité virtuelle - 3ème édition, Presses de l'Ecole des Mines de Paris, volume 3, chapitre 12, p. 335--365, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00475422v1
|
|||
|
The Orchestration of Behaviours using Resources and Priority LevelsComputer Animation and Simulation, Sep 2001, Manchester, United Kingdom
Communication dans un congrès
inria-00432198v1
|
||
|
GASP: from Modular Programming to Distributed ExecutionComputer Animation 1998, 1998, Philadelphie, United States
Communication dans un congrès
inria-00534149v1
|
||
La sélection d'actionPhilippe Fuchs and Guillaume Moreau and Stéphane Donikian. Le traité de la réalité virtuelle, 5, Presses des Mines, 2009, Science mathématiques et informatique, 978-2-911256-04-2
Chapitre d'ouvrage
inria-00432189v1
|
|||
A Programming Environment for Behavioural AnimationJournal of Visualization and Computer Animation, 2002, 13 (5), ⟨10.1002/vis.295⟩
Article dans une revue
istex
inria-00432193v1
|
|||
Data based steering of virtual human using a velocity-space approachMotion in Games 2009, 2009, Utrecht, Netherlands
Communication dans un congrès
inria-00473301v1
|
|||
|
Reactivity, concurrency, data-flow and hierarchical preemption for behavioural animationEurographics Workshop on Programming Paradigms in Graphics 1995, Sep 1995, Maastricht, Netherlands. pp.137-153
Communication dans un congrès
hal-00549322v1
|
||
|
A Synthetic-Vision Based Steering Approach for Crowd SimulationACM Transactions on Graphics, 2010, SIGGRAPH 2010 Papers, 4 (123), ⟨10.1145/1778765.1778860⟩
Article dans une revue
inria-00539572v1
|
||
|
A cinematography system for virtual storytellingInt. Conf. on Virtual Storytelling, ICVS'03,, 2003, Toulouse, France, France. pp.30-34
Communication dans un congrès
inria-00352080v1
|
||
Experiment-based modeling, simulation and validation of interactions between virtual walkersSCA '09: Proceedings of the 2009 ACM SIGGRAPH/Eurographics Symposium on Computer Animation, Aug 2009, New Orleans, United States. pp.189--198, ⟨10.1145/1599470.1599495⟩
Communication dans un congrès
inria-00473390v1
|
|||
Mixed Reality Crowds: Online Inserting Virtual Characters into Dynamic Video ScenesCASA 2011, May 2011, Chengdu, China
Communication dans un congrès
hal-00645210v1
|
|||
Effets des émotions sur l'interaction physique entre humains dans des tâches de locomotionAFIG 2011, Oct 2011, Biarritz, France
Communication dans un congrès
hal-00647011v1
|
|||
Le traité de la réalité virtuelle Volume 5 : les humains virtuelsPresse des Mines, pp.470, 2000, Mathématique et informatique, 9782911256042
Ouvrage (y compris édition critique et traduction)
hal-00753659v1
|
|||
The IRIS Network of Excellence : Integrating Research in Interactive StorytellingInternational Conference on Interactive Digital Storytelling (ICID 2008), Nov 2008, Erfurt, Germany. pp.14-19
Communication dans un congrès
hal-00385623v1
|
|||
Reconstructing motion capture data for human crowd study.Motion in Games, Nov 2011, edimburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-00645213v1
|
|||
|
Realistic following behaviors for crowd simulationComputer Graphics Forum, 2012, 31 (2), pp.489-498. ⟨10.1111/j.1467-8659.2012.03028.x⟩
Article dans une revue
hal-00817688v1
|
||
Un modèle de suivi réaliste pour la simulation de foulesRevue Electronique Francophone d'Informatique Graphique, 2011, 5 (2), pp.67-76
Article dans une revue
hal-00817675v1
|
|||
|
Time-delayed Follow-the-Leader model for pedestrians walking in lineNetworks and Heterogeneous Media, 2015, 10 (3), pp.579-608. ⟨10.3934/nhm.2015.10.579⟩
Article dans une revue
hal-01097882v1
|
||
Complexity and Scientific ChallengesBruno Arnaldi; Pascal Guitton; Guillaume Moreau. Virtual Reality and Augmented Reality - Myths and Realities, chapitre 3, ISTE - Wiley, pp.123-216, 2018, 9781119341031. ⟨10.1002/9781119341031.ch3⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01944915v1
|