Real-Time Rendering of Rough Refraction - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Access content directly
Journal Articles IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics Year : 2012

Real-Time Rendering of Rough Refraction

Abstract

We present an algorithm to render objects made of transparent materials with rough surfaces in real-time, under all-frequency distant illumination. Rough surfaces cause wide scattering as light enters and exits objects, which significantly complicates the rendering of such materials. We present two contributions to approximate the successive scattering events at interfaces, due to rough refraction: First, an approximation of the Bidirectional Transmittance Distribution Function (BTDF), using spherical Gaussians, suitable for real-time estimation of environment lighting using pre-convolution; second, a combination of cone tracing and macro-geometry filtering to efficiently integrate the scattered rays at the exiting interface of the object. We demonstrate the quality of our approximation by comparison against stochastic ray-tracing. Furthermore we propose two extensions to our method for supporting spatially varying roughness on object surfaces and local lighting for thin objects.
Fichier principal
Vignette du fichier
final.pdf (19.36 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
_snapshot.png (876.75 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure1.png (139.18 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure10.png (1.38 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure11.png (2.08 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure12.png (1.13 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure13.png (1.98 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure14.png (144.69 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure15.png (2.85 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure16.png (1.02 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure17.png (2.25 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure18.png (2.67 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure19.png (7.85 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure2.png (168.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure3.png (540.85 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure4.png (148.27 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure5.png (70.15 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure6.png (686.5 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure7.png (763.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure8.png (173.87 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
figure9.png (55.13 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates and versions

hal-00652076 , version 1 (14-12-2011)

Identifiers

Cite

Charles de Rousiers, Adrien Bousseau, Kartic Subr, Nicolas Holzschuch, Ravi Ramamoorthi. Real-Time Rendering of Rough Refraction. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2012, 18 (10), pp.1591-1602. ⟨10.1109/TVCG.2011.282⟩. ⟨hal-00652076⟩
903 View
1255 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More