Real-time Rendering of Heterogeneous Translucent Objects with Arbitrary Shapes - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Access content directly
Journal Articles Computer Graphics Forum Year : 2010

Real-time Rendering of Heterogeneous Translucent Objects with Arbitrary Shapes

Abstract

We present a real-time algorithm for rendering translucent objects of arbitrary shapes. We approximate the scattering of light inside the objects using the diffusion equation, which we solve on-the-fly using the GPU. Our algorithm is general enough to handle arbitrary geometry, heterogeneous materials, deformable objects and modifications of lighting, all in real-time. In a pre-processing step, we discretize the object into a regular 4-connected structure (quadgraph). Due to its regular connectivity, this structure is easily packed into a texture and stored on the GPU. At runtime, we use the quadgraph stored on the GPU to solve the diffusion equation, in real-time, taking into account the varying input conditions: incoming light, object material and geometry. We handle deformable objects, provided the deformation does not change the topological structure of the objects.
Fichier principal
Vignette du fichier
TetraDiff.pdf (13.22 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
teaser.png (554.48 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
LODComparison.png (758.99 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
RenderingTime.png (49.29 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
baseline.png (451.62 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
deform.png (241.62 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
editing.png (346.9 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
qg_overview.png (594.17 Ko) Télécharger le fichier
tetradiff_eg_1.avi (32.67 Mo) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Video
Loading...

Dates and versions

inria-00443634 , version 1 (31-12-2009)

Identifiers

Cite

Yajun Wang, Jiaping Wang, Nicolas Holzschuch, Kartic Subr, Jun-Hai Yong, et al.. Real-time Rendering of Heterogeneous Translucent Objects with Arbitrary Shapes. Computer Graphics Forum, 2010, 29 (2), pp.497-506. ⟨10.1111/j.1467-8659.2009.01619.x⟩. ⟨inria-00443634⟩
844 View
1354 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More