Rendering Geometry with Relief Textures - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Access content directly
Conference Papers Year : 2006

Rendering Geometry with Relief Textures

Abstract

We propose to render geometry using an image based representation. Geometric information is encoded by a texture with depth and rendered by rasterizing the bounding box geometry. For each resulting fragment, a shader computes the intersection of the corresponding ray with the geometry using pre-computed information to accelerate the computation. Great care is taken to be artifact free even when zoomed in or at grazing angles. We integrate our algorithm with reverse perspective projection to represent a larger class of shapes. The extra texture requirement is small and the rendering cost is output sensitive so our representation can be used to model many parts of a 3D scene.
Fichier principal
Vignette du fichier
relief05.pdf (3.88 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
voiture.png (67.69 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
0_vagues3_tex2.png (367.24 Ko) Télécharger le fichier
Relief05.avi (34.25 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
bank_cube.png (140.23 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
bassin5.png (368.73 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
bassin9.png (441.03 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecailles2.png (177.2 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
etoile.png (58.53 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
etoile11_cube.png (41.05 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
golf.png (50.07 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
golf_clipped.png (116.66 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
golf_non_clipped.png (116.77 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
golf_textures.png (230.56 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
grille.png (185.35 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
grille_repetee.png (683.26 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
mitsu.png (60.28 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
mitsu_cube.png (135.2 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
parking.png (885.06 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
pentax_clipped.png (92.95 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
pentax_non_clipped.png (99.61 Ko) Télécharger le fichier
slides.ppt (4.23 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
theiere.png (39.61 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
vagues2_tex.png (219.33 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
vagues3.png (130.21 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
van_cube.png (191.75 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Other
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Other
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates and versions

inria-00510228 , version 1 (13-10-2010)

Identifiers

  • HAL Id : inria-00510228 , version 1

Cite

Lionel Baboud, Xavier Décoret. Rendering Geometry with Relief Textures. Graphics Interface '06, 2006, Quebec, Canada. ⟨inria-00510228⟩
387 View
626 Download

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More