A GPU-driven Algorithm for Accurate Interactive Reflections on Curved Objects - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2006

A GPU-driven Algorithm for Accurate Interactive Reflections on Curved Objects

Résumé

We present a GPU-driven method for the fast computation of specular reflections on curved objects. For every reflector of the scene, our method computes a virtual object for every other object reflected in it. This virtual reflected object is then rendered and blended with the scene. For each vertex of each virtual object, a reflection point is found on the reflector's surface. This point is used to find the reflected virtual vertex, enabling the reflected virtual scene to be rendered. Our method renders the 3D points and normals of the reflector into textures, and uses a local search in a fragment program on the GPU to find the reflection points. By reorganizing the data and the computation in this manner, and correctly treating special cases, we make excellent use of the parallelism and stream-processing power of the GPU. In our results we show that, with our method, we can display high-quality reflections of nearby objects interactively.
Fichier principal
Vignette du fichier
EMDT06.pdf (7.58 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ant1.jpg (147.26 Ko) Télécharger le fichier
EMDT06.avi (31.28 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ant.jpg (115.12 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ant2.jpg (124 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
concave1.jpg (147.62 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
concave2.jpg (153.31 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig1_a.jpg (140.49 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig1_b.jpg (223.07 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig1_c.jpg (198.37 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig1_d.jpg (195.57 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig6_1.jpg (143.95 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig6_2.jpg (155.44 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig6_3.jpg (142.88 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig6_4.jpg (152.97 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig7_2.jpg (168.19 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig7_3.jpg (176.85 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
fig7_4.jpg (212.07 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
mixed1.jpg (171.17 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
mixed2.jpg (126.32 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00606773 , version 1 (20-07-2011)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00606773 , version 1

Citer

Pau Estalella, Ignacio Martin, George Drettakis, Dani Tost. A GPU-driven Algorithm for Accurate Interactive Reflections on Curved Objects. Eurographics Symposium on Rendering, Eurographics / ACM SIGGRAPH, Jun 2006, Nicosie, Cyprus. pp.7. ⟨inria-00606773⟩

Collections

INRIA INRIA2
113 Consultations
201 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More