An Interactive Perceptual Rendering Pipeline using Contrast and Spatial Masking - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2007

An Interactive Perceptual Rendering Pipeline using Contrast and Spatial Masking

Résumé

We present a new perceptual rendering pipeline which takes into account visual masking due to contrast and spatial frequency. Our framework predicts inter-object, scene-level masking caused by partial occlusion and shadows. It is designed for interactive applications and runs efficiently on the GPU. This is achieved using a layer-based approach together with an efficient GPU-based computation of threshold maps. We build upon this prediction framework to introduce a perceptually-based level of detail control algorithm. We conducted a perceptual user study which indicates that our perceptual pipeline generates results which are consistent with what the user perceives. Our results demonstrate significant quality improvement for scenes with masking due to frequencies and contrast, such as masking due to trees or foliage, or due to high-frequency shadows.

Mots clés

Fichier principal
Vignette du fichier
thresholdmaps.pdf (6.16 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aTreasurePP.jpg (217.11 Ko) Télécharger le fichier
DBDLSV07.avi (72.96 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
DinoOverview.jpg (189.89 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
HouseDistanceBased.jpg (211.22 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
HouseDistanceBased_LODS.jpg (231.17 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
HouseOverview.jpg (239.29 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
HousePP.jpg (211.81 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
HousePP_LODS.jpg (232.29 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
TM_Compare.jpg (494.17 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
TreasureDist.jpg (217.76 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
TreasureOverview.jpg (214.97 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
TreasurePP.jpg (217.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
TreasureRoom.png (1.76 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
dino_dist.jpg (171.47 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
dino_pp.jpg (171.66 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
museumOverview.jpg (71.42 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00606796 , version 1 (19-07-2011)

Identifiants

Citer

George Drettakis, Nicolas Bonneel, Carsten Dachsbacher, Sylvain Lefebvre, Michael Schwarz, et al.. An Interactive Perceptual Rendering Pipeline using Contrast and Spatial Masking. Eurographics Symposium on Rendering Techniques, Eurographics, Jun 2007, Grenoble, France. pp.297-308, ⟨10.2312/EGWR/EGSR07/297-308⟩. ⟨inria-00606796⟩
348 Consultations
171 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More