33967 articles – 26742 Notices  [english version]
.:. Consultation > Par auteur > Azouaou .:.
10 documents classés par :

fulltext access La construction collaborative d'Ontoural et son utilisation sur différents terrains
Grandbastien M., Azouaou F., Desmoulins C., Faerber R., Leclet D., Quenu-Joiron C.
In 3ième conférence en Environnement Informatique pour l'Apprentissage Humain - EIAH 2007 (2007) . [hal-00161646 - version 1]
Sharing an ontology in Education: Lessons learnt from the OURAL project
Grandbastien M., Azouaou F., Desmoulins C., Faerber R., Leclet D., Quenu-Joiron C.
Dans 7th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2007) (2007) 694-698 [hal-00962001 - version 1]
Taking teaching context into account for semantic annotation patterns
Azouaou F., Desmoulins C.
Dans First European Conference on Technology Enhanced Learning, October 1-4, 2006 (2006) 6 [hal-00190749 - version 1]
Une architecture flexible et extensible pour l'annotation dans le E-Learning.
Azouaou F., Desmoulins C.
Dans Technologies de l'Information et de la Communication dans l'Enseignement Supérieur et l'Entreprise (TICE 2006), 25-27 octobre 2006 (2006) 7 [hal-00190747 - version 1]
MemoNote, an annotation-based personal knowledge management tool for teachers
Azouaou F., Desmoulins C.
Dans IADIS International Conference. Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2006, 8-10 December 2006) (2006) 12 [hal-00190743 - version 1]
fulltext access Using and modeling context with ontology in e-learning: the case of teacher's personal annotation
Desmoulins C., Azouaou F.
In International Workshop on Applications of Semantic Web Technologies for E-Learning (SW-EL) (2006) 12 [hal-00190398 - version 1]
fulltext access Semantic annotation for the teacher: models for a computerized memory tool
Azouaou F., Desmoulins C.
In International Workshop on Applications of Semantic Web Technologies for E-Learning (SW-EL 2005) (2005) 10 pages [hal-00190399 - version 1]
Semantic Annotation Tools for Learning Material
Azouaou F., Chen W., Desmoulins C.
Dans AH’04 WORKSHOP: International Conference on Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based Systems - International Workshop on Applications of Semantic Web Technologies for E-Learning (SW-EL), August 23-26, 2004 (2004) 7 pages [hal-00190745 - version 1]
Formalisms for an Annotation-based Training Memory: Connecting Implicit and Explicit Semantics
Azouaou F., Desmoulins C., Mille D.
Dans 11th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2003), July 20-24, 2003 (2003) 4 [hal-00190748 - version 1]
Formalismes pour une mémoire de formation à base d'annotations : articuler sémantique implicite et explicite.
Desmoulins C., Azouaou F., Mille D.
Dans Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH2003, 15-16-17 avril 2003) (2003) 43-54 [hal-00190744 - version 1]