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fulltext access Fast Collision Culling in Large-Scale Environments Using GPU Mapping Function
Avril Q., Gouranton V., Arnaldi B.
Dans ACM Eurographics Parallel Graphics and Visualization (2012) 71-80 [hal-00710519 - version 1]
fulltext access Détection de Collision pour Environnements Large Échelle : Modèle Unifié et Adaptatif pour Architectures Multi-coeur et Multi-GPU
Avril Q.
INSA de Rennes (16/09/2011), Bruno Arnaldi (Dir.) [tel-00642067 - version 1]
fulltext access Dynamic Adaptation of Broad Phase Collision Detection Algorithms
Avril Q., Gouranton V., Arnaldi B.
Dans ISVRI, Conjunction with IEEE Virtual Reality (VR) (2011) 7p [hal-00555720 - version 1]
fulltext access Synchronization-Free Parallel Collision Detection Pipeline
Avril Q., Gouranton V., Arnaldi B.
Dans (20th International Conference on Artificial Reality and Telexistence) (2010) 1-7 [hal-00539074 - version 1]
fulltext access A Broad Phase Collision Detection Algorithm Adapted to Multi-cores Architectures
Avril Q., Gouranton V., Arnaldi B.
Dans VRIC 12 (2010) 95 [hal-00474171 - version 1]
fulltext access Détection de Collision : D'un Algorithme sur Multi-Cœurs à une Nouvelle Dimension dans le Pipeline 3D
Avril Q., Gouranton V., Arnaldi B.
Dans AFRV (2009) [hal-00475524 - version 1]
fulltext access New trends in collision detection performance
Avril Q., Gouranton V., Arnaldi B.
Dans VRIC 11 (2009) 53 [hal-00412870 - version 1]