Designing persistent player narratives in digital game worlds - Extreme Situated Interaction Access content directly
Theses Year : 2021

Designing persistent player narratives in digital game worlds

La conception de récits persistants de joueurs dans les mondes numériques des jeux vidéo

Abstract

Players in digital game worlds, such as Massively Multiplayer Online Games (MMO), generate long standing histories with their characters, but cannot express or see persisted traces of their adventures within the environment. I argue that understanding the role of persistence and the emergence of player narratives in digital game worlds can lead to novel systems and tools for increasing players'engagement and help game designers produce content. I combine multiple methods for understanding player narratives, and present We Ride, an MMO that embodies and tests the Narrative Substrates framework for building game architectures and mechanics that leverage persistent player narratives. Multiple studies show how Narrative Substrates successfully encourages players to codesign new content from their own persisted narratives, letting them shape the world and contribute novel content. Finally, I discuss the challenges of this work and suggest several promising directions for future work.
Les joueurs de jeux en ligne massivement multijoueurs (MMO), génèrent des histoires avec leurs personnages, mais ne peuvent pas exprimer ou voir les traces de leurs aventures dans l'environnement. Je soutiens que comprendre le rôle de la persistance et de l'émergence des récits de joueurs dans les mondes de jeux numériques, peut conduire à de nouveaux systèmes et outils permettant d’ accroître leurs engagements De plus, cela peut aider les concepteurs de jeux à produire du contenu. Je combine plusieurs méthodes pour comprendre des récits de joueurs et je présente We Ride, un MMO proposant le cadre du “Narrative Substrates” pour construire des architectures et des mécanismes de jeu qui tirent parti des récits persistants de joueurs. De multiples études montrent comment le “Narrative Substrates” encourage avec succès les joueurs à co-créer du nouveau contenu à partir de leurs propres récits, en leur permettant de façonner le monde et de contribuer à un contenu nouveau.
Fichier principal
Vignette du fichier
101348_GUSTAFSSON_2021_archivage.pdf (23.16 Mo) Télécharger le fichier
Origin : Version validated by the jury (STAR)

Dates and versions

tel-03544726 , version 1 (26-01-2022)

Identifiers

  • HAL Id : tel-03544726 , version 1

Cite

Viktor Gustafsson. Designing persistent player narratives in digital game worlds. Multimedia [cs.MM]. Université Paris-Saclay, 2021. English. ⟨NNT : 2021UPASG102⟩. ⟨tel-03544726⟩
223 View
185 Download

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More