Computational Model of Film Editing for Interactive Storytelling - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2011

Computational Model of Film Editing for Interactive Storytelling

(1) , (1, 2) , (1) , (2)
1
2

Abstract

Generating interactive narratives as movies requires knowledge in cinematography (camera placement, framing, lighting) and film editing (cutting between cameras). We present a framework for generat- ing a well-edited movie from interactively generated scene contents and cameras. Our system computes a sequence of shots by simultaneously choosing which camera to use, when to cut in and out of the shot, and which camera to cut to.
La génération de contenus narratifs interactifs sous forme d'animation 3D nécessite des connaissances en cinématographie (placement des caméras, cadrage, éclairage) et en montage. Nous proposons une approche permettant de générer automatiquement des films cadrés et montés selon les règles de l'art à partir d'animations 3D et de caméras virtuelles créés dynamiquement. Notre système calcule la séquence des plans du montage final et les instants de coupe entre les plans.
Fichier principal
Vignette du fichier
2011_-_Computational_Model_of_Film_Editing_for_Interactive_Storytelling.pdf (822.31 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
computational_editing.png (133.78 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
poster-hal-00646405.png (3.7 Mo) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image

Dates and versions

hal-00646405 , version 1 (19-02-2013)

Identifiers

Cite

Christophe Lino, Mathieu Chollet, Marc Christie, Rémi Ronfard. Computational Model of Film Editing for Interactive Storytelling. ICIDS 2011 - International Conference on Interactive Digital Storytelling, Nov 2011, Vancouver, Canada. pp.305-308, ⟨10.1007/978-3-642-25289-1_35⟩. ⟨hal-00646405⟩
1211 View
673 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More