Sensitivity Analysis of a Large Scale Integrated Land Use and Transportation System

Abstract : In this work we perform sensitivity analysis of an integrated land use and transportation model. The modeling system used is TRANUS and the region modeled is the Grenoble urban agglomeration. The total eff ect of the input land use parameters on the Quantities Of Interest (QoI) is investigated, which is the mean squared error in land use assignments. It is observed that 3 amongst 100 uncertain input parameters have maximum contribution towards QoI uncertainty.
Type de document :
Communication dans un congrès
CompSust'12 - 3rd International Conference on Computational Sustainability, Jul 2012, Copenhagen, Denmark. 2012
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [12 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.inria.fr/hal-00748575
Contributeur : Emmanuel Prados <>
Soumis le : lundi 5 novembre 2012 - 15:20:23
Dernière modification le : mercredi 11 avril 2018 - 01:58:55
Document(s) archivé(s) le : mercredi 6 février 2013 - 03:55:27

Fichier

CompSust2012.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00748575, version 1

Citation

Parikshit Dutta, Elise Arnaud, Emmanuel Prados, Mathieu Saujot, Benoit Lefevre. Sensitivity Analysis of a Large Scale Integrated Land Use and Transportation System. CompSust'12 - 3rd International Conference on Computational Sustainability, Jul 2012, Copenhagen, Denmark. 2012. 〈hal-00748575〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

597

Téléchargements de fichiers

204