Arpège: Learning Multitouch Chord Gestures Vocabularies

Emilien Ghomi 1, 2 Stéphane Huot 1, 2 Olivier Bau 1, 3 Michel Beaudouin-Lafon 1, 2 Wendy E. Mackay 1, 2
1 IN-SITU - Situated interaction
LRI - Laboratoire de Recherche en Informatique, UP11 - Université Paris-Sud - Paris 11, Inria Saclay - Ile de France, CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique : UMR8623
Abstract : This paper presents Arpège, a progressive multitouch input technique for learning chords, as well as a robust recognizer and guidelines for building large chord vocabularies. Experiment one validated our design guidelines and suggests implications for designing vocabularies, i.e. users prefer relaxed to tense chords, chords with fewer fingers and chords with fewer tense fingers. Experiment two demonstrated that users can learn and remember a large chord vocabulary with both Arpège and cheat sheets, and Arpège encourages the creation of effective mnemonics.
Type de document :
Communication dans un congrès
ACM. Interactive Tabletops and Surfaces (ITS '13), Oct 2013, St Andrews, United Kingdom. 2013
Liste complète des métadonnées


https://hal.inria.fr/hal-00870173
Contributeur : Stéphane Huot <>
Soumis le : samedi 5 octobre 2013 - 21:46:25
Dernière modification le : jeudi 9 février 2017 - 15:03:51

Fichiers

ArpegeITS2013_HAL.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00870173, version 1

Collections

Citation

Emilien Ghomi, Stéphane Huot, Olivier Bau, Michel Beaudouin-Lafon, Wendy E. Mackay. Arpège: Learning Multitouch Chord Gestures Vocabularies. ACM. Interactive Tabletops and Surfaces (ITS '13), Oct 2013, St Andrews, United Kingdom. 2013. <hal-00870173>

Partager

Métriques

Consultations de
la notice

431

Téléchargements du document

770