Real-time Animation and Rendering of Ocean Whitecaps - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2012

Real-time Animation and Rendering of Ocean Whitecaps

Résumé

We present a scalable method to procedurally animate and render vast ocean scenes with whitecaps on the GPU. The whitecap coverage on the ocean surface is determined using a wave deformation criteria which can be pre-filtered linearly. This allows us to take advantage of the fast mip-mapping and texture filtering capabilities of modern hardware and produce plausible and anti-aliased images for scales ranging from centimetric to planetary in real time.
Nous présentons une méthode multi-échelle qui permet d'animer et de synthétiser des scènes d'océans virtuelles avec de l'écume sur un GPU. La couverture d'écume à la surface de l'océan est déterminée à partir d'un critère de déformation qui peut être préfiltré linéairement. Ainsi, nous exploitons les implémentations efficaces du mip-mapping et de filtrage de textures offertes par le matériel moderne et produisons des images plausibles et antialiassées pour des échelles d'observations allant du centimètre au planétaire en temps réel.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Autre
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Dates et versions

hal-00967078 , version 1 (27-03-2014)

Identifiants

Citer

Jonathan Dupuy, Eric Bruneton. Real-time Animation and Rendering of Ocean Whitecaps. SIGGRAPH Asia 2012 - 5th ACM SIGGRAPH Conference and Exhibition on Computer Graphics and Interaction Techniques in Asia, Nov 2012, Singapour, Singapore. pp.Article No. 15, ⟨10.1145/2407746.2407761⟩. ⟨hal-00967078⟩
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