Dynamics of the learning process and specificities of the digital being in the university

Abstract : This paper will first focus on the explanation of our problem and the used theoretical backgrounds. In a second time, we will report and analyze preliminary observations obtained from an exploratory survey of a sample of approximately one hundred students from the Master Information and Communication of the University of Lorraine. We then conclude with some recommendations and perspectives.
Type de document :
Communication dans un congrès
ePIC Forum 2014, Jul 2014, Londres, United Kingdom. 2014
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [1 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.inria.fr/hal-01108233
Contributeur : Samuel Nowakowski <>
Soumis le : jeudi 22 janvier 2015 - 13:41:22
Dernière modification le : lundi 23 juillet 2018 - 14:57:20
Document(s) archivé(s) le : jeudi 23 avril 2015 - 10:42:20

Fichier

SNowakowski-ePIC2014.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01108233, version 1

Citation

Samuel Nowakowski, Manuel Schneewele, Isabelle Houot, Nathalie Issenmann. Dynamics of the learning process and specificities of the digital being in the university. ePIC Forum 2014, Jul 2014, Londres, United Kingdom. 2014. 〈hal-01108233〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

427

Téléchargements de fichiers

101