InfluenceTracker: Rating the Impact of a Twitter Account - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2014

InfluenceTracker: Rating the Impact of a Twitter Account

Gerasimos Razis
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 992355
Ioannis Anagnostopoulos
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 992356

Résumé

This paper describes a methodology for rating the influence of a Twitter account in this famous microblogging service. Then it is evaluated over real accounts, under the belief that influence is not only a matter of quantity (amount of followers), but also a mixture of quality measures that reflect interaction, awareness, and visibility in the social sphere. The authors of this paper have created “InfluenceTracker”, a publicly available website where anyone can rate and compare the recent activity of any Twitter account.
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978-3-662-44722-2_20_Chapter.pdf (677.84 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

hal-01391045 , version 1 (02-11-2016)

Licence

Paternité

Identifiants

Citer

Gerasimos Razis, Ioannis Anagnostopoulos. InfluenceTracker: Rating the Impact of a Twitter Account. 10th IFIP International Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations (AIAI), Sep 2014, Rhodes, Greece. pp.184-195, ⟨10.1007/978-3-662-44722-2_20⟩. ⟨hal-01391045⟩
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