J. M. Rathmell, What Is Meant by Services?, Journal of Marketing, vol.30, issue.4, pp.32-36, 1966.
DOI : 10.2307/1249496

V. C. Judd, The Case for Redefining Services, Journal of Marketing, vol.28, issue.1, pp.58-59, 1964.
DOI : 10.2307/1249228

L. L. Berry, Services Marketing is different, Business Journal, vol.30, pp.24-29, 1980.

C. Lovelock, J. Wirtz, and D. Lapert, Marketing des services, 2004.

T. P. Hill, ON GOODS AND SERVICES, Review of Income and Wealth, vol.23, issue.4, pp.315-338, 1977.
DOI : 10.1111/j.1475-4991.1977.tb00021.x

P. Zarifian, Valeur de service et compétence, in: La relation de service: regards croisés, n° 28, 2001.

P. Eiglier and E. Langeard, Servuction, le marketing des services, 1987.

W. R. Rosengren, Organizational Age, Structure, and Orientations Toward Clients, Social Forces, vol.47, issue.1, pp.1-11, 1968.
DOI : 10.2307/2574705

URL : http://sf.oxfordjournals.org/cgi/content/short/47/1/1

J. Issac, Les codes de déontologie: outils de gestion de la qualité dans les activités de services, Thèse de doctorat, 1996.

C. Dumoulin and J. P. Flipo, Entreprises de services: 7 facteurs clés de réussite, 1991.

G. L. Shostack, Breaking Free from Product Marketing, Journal of Marketing, vol.41, issue.2, pp.73-80, 1977.
DOI : 10.2307/1250637

J. Touzi, Model Transformation of Collaborative Business Process into Mediation Information System, Proc of the IFAC World congress, 2008.
DOI : 10.3182/20080706-5-KR-1001.02346

G. Raymond, SOA: architecture logique, principes, structures et bonnes pratiques, 2007.

A. Zaidat, Spécification d'un cadre d'ingénierie pour les réseaux d'organisations, Thèse de doctorat de l'Ecole des Mines de Saint-Etienne, 2005.

S. Izza, Intégration des systèmes d'information industriels, une approche flexible basée sur les services sémantiques, Thèse de doctorat, 2006.

L. D. Miles, Definitions: Lawrence D. Miles value Engineering Reference Center, 1963.

J. P. Grandhaye and E. Soltan, Value management project: processing Unforeseen events in Design and production activities; a methodology and a case study, Proc. of the 5th European Project Management Conference, 2002.

J. Perrin, Valeurs et développement durable : questionnement sur la valeur économique. L'harmattan, 2004.

J. P. Grandhaye and P. Poisson, Le Management par Valeur pour Concevoir et Rédiger un Projet d'Etablissement, Proc of the Congrès International AFAV, 2001.

G. Zhao, H. G. Perros, and Z. Xin, How service science management and engineering (SSME) can evolve to an academic discipline?, International Journal of Web Engineering and Technology, vol.5, issue.4, 2009.
DOI : 10.1504/IJWET.2009.032257

URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.299.2108

J. Spohrer, P. Maglio, J. Bailey, and D. Gruhl, Steps toward a science of service systems, Computer, vol.40, issue.1, pp.71-77, 2007.
DOI : 10.1109/MC.2007.33

L. Tabas, Designing for Service Systems, ISD Symposium, UCB I School Report, 2007.

W. Touzi, Conceptualisation et modélisation de la production de service: application aux domaines de la santé et de l'enseignement, Thèse de doctorat, 2001.