Blending Real and Virtual Worlds Using Self-reflection and Fiducials - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2012

Blending Real and Virtual Worlds Using Self-reflection and Fiducials

Martin Fischbach
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1011701
Gerd Bruder
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1011702
Frank Steinicke
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1011703

Résumé

This paper presents an enhanced version of a portable out-of-the-box platform for semi-immersive interactive applications. The enhanced version combines stereoscopic visualization, marker-less user tracking, and multi-touch with self-reflection of users and tangible object interaction. A virtual fish tank simulation demonstrates how real and virtual worlds are seamlessly blended by providing a multi-modal interaction experience that utilizes a user-centric projection, body, and object tracking, as well as a consistent integration of physical and virtual properties like appearance and causality into a mixed real/virtual world.
Fichier principal
Vignette du fichier
978-3-642-33542-6_54_Chapter.pdf (6.18 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01556142 , version 1 (04-07-2017)

Licence

Paternité

Identifiants

Citer

Martin Fischbach, Dennis Wiebusch, Marc Erich Latoschik, Gerd Bruder, Frank Steinicke. Blending Real and Virtual Worlds Using Self-reflection and Fiducials. 11th International Confernece on Entertainment Computing (ICEC), Sep 2012, Bremen, Germany. pp.465-468, ⟨10.1007/978-3-642-33542-6_54⟩. ⟨hal-01556142⟩
199 Consultations
107 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More