The Animation Loop Station: Near Real-Time Animation Production

Abstract : We present the animation loop station, a near real-time animation production system. It brings the concept of loop stations or loopers commonly used for live music performances to the animation domain. Our system allows a single animator to build an animation layer by layer by capturing his own movement and building up complex motion through several passes or takes. In order not to interfere with capture and not break the performer’s flow, control commands are handled by a speech interface.
Type de document :
Communication dans un congrès
Gerhard Goos; Juris Hartmanis; Jan van Leeuwen. 11th International Confernece on Entertainment Computing (ICEC), Sep 2012, Bremen, Germany. Springer, Lecture Notes in Computer Science, LNCS-7522, pp.469-472, 2012, Entertainment Computing - ICEC 2012. 〈10.1007/978-3-642-33542-6_55〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [3 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.inria.fr/hal-01556167
Contributeur : Hal Ifip <>
Soumis le : mardi 4 juillet 2017 - 17:02:56
Dernière modification le : mardi 13 février 2018 - 16:24:03
Document(s) archivé(s) le : vendredi 15 décembre 2017 - 03:07:33

Fichier

978-3-642-33542-6_55_Chapter.p...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Paternité 4.0 International License

Identifiants

Citation

Benjamin Walther-Franks, Florian Biermann, Nikolaas Steenbergen, Rainer Malaka. The Animation Loop Station: Near Real-Time Animation Production. Gerhard Goos; Juris Hartmanis; Jan van Leeuwen. 11th International Confernece on Entertainment Computing (ICEC), Sep 2012, Bremen, Germany. Springer, Lecture Notes in Computer Science, LNCS-7522, pp.469-472, 2012, Entertainment Computing - ICEC 2012. 〈10.1007/978-3-642-33542-6_55〉. 〈hal-01556167〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

67

Téléchargements de fichiers

49