AMAP et Points de Vente Collectifs de Producteurs : questions sur leur essor en Midi-Pyrénées - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2011

CSA and producers' collective shops: questions on their development in Midi-Pyrénées

AMAP et Points de Vente Collectifs de Producteurs : questions sur leur essor en Midi-Pyrénées

Valérie Olivier
Michaël Pouzenc
Jean Pilleboue
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 925205

Résumé

The topical renewal of short food chains is examined here from a national framework showing a limited growth, then from a regional framework (in ‘Midi-Pyrénées’ region) about two kinds of collective organisations participating in this renewing. The first, Community Supported Agriculture, knows a rapid success in the region, booming from 1 association in 2003 to 101 in 2007 then to 123 in 2009. The second, Producers Collective Shop, is older and concerns more farmers (700 to 800). Their development questions researchers and professionals about regional planning and about involvement conditions in these networks for local producers and consumers. We propose here to summer a study case realised in ‘Midi-Pyrénées’ region, based on cartographic description and qualitative analysis of the functioning and the current sense of these initiatives.

Domaines

Géographie
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Dates et versions

hal-01568900 , version 1 (25-07-2017)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01568900 , version 1

Citer

Valérie Olivier, Michaël Pouzenc, Jean Pilleboue. AMAP et Points de Vente Collectifs de Producteurs : questions sur leur essor en Midi-Pyrénées. Educagri éditions. Circuits courts : contribution au développement régional, pp.115-126, 2011. ⟨hal-01568900⟩
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