Direct 3D stylization pipelines - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2017

Direct 3D stylization pipelines

Résumé

Using 3D computer graphics to emulate watercolor presents a special challenge. Complex stylizations are commonly processed offline, by combining multiple passes in compositing, where art directing is slow and non-intuitive because the stylized result is not immediate. This direct 3D stylization pipeline allows art direction to happen in real time. Using the framework, artists can assign their desired local and global effects directly in the 3D scene, see the stylized results immediately, and intuitively adapt them to fit their stylized vision. The technique can be used and applied in 3D animations, games, VR, visualizations, illustrations, and interactive art.
Fichier principal
Vignette du fichier
p18-monteodeoca.pdf (394.03 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
MNPR.png (415.97 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
MNPR.jpg (36.85 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-01574958 , version 1 (17-08-2017)

Identifiants

Citer

Santiago E Montesdeoca, Hock Soon Seah, Davide Benvenuti, Pierre Bénard, Hans-Martin Rall, et al.. Direct 3D stylization pipelines. ACM SIGGRAPH 2017 Real Time Live!, Jul 2017, Los Angeles, United States. pp.18, ⟨10.1145/3098333.3098339⟩. ⟨hal-01574958⟩
892 Consultations
441 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More