User Experience in Cars - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2011

User Experience in Cars

Manfred Tscheligi
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 989528
Albrecht Schmidt
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1017015
David Wilfinger
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1017004
Alexander Meschtscherjakov
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1017005
Andrew L. Kun
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1017889

Résumé

This workshop will address two emerging fields within the HCI community: user experience (UX) and the automotive context. It will bring HCI experts together to discuss UX factors for the specific characteristics of car interiors and automotive user interfaces. It targets the development of a better view of UX within the whole car (driver, front seat, backseat area) beyond traditional marketing instruments known within the automotive industry.
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978-3-642-23768-3_143_Chapter.pdf (96.05 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-01596915 , version 1 (28-09-2017)

Licence

Paternité

Identifiants

Citer

Manfred Tscheligi, Albrecht Schmidt, David Wilfinger, Alexander Meschtscherjakov, Andrew L. Kun. User Experience in Cars. 13th International Conference on Human-Computer Interaction (INTERACT), Sep 2011, Lisbon, Portugal. pp.742-743, ⟨10.1007/978-3-642-23768-3_143⟩. ⟨hal-01596915⟩
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