Perceptive Media – Adaptive Storytelling for Digital Broadcast - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2015

Perceptive Media – Adaptive Storytelling for Digital Broadcast

Adrian Gradinar
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1020065
Daniel Burnett
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1020064
Paul Coulton
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 999722
Ian Forrester
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1020068
BBC
Matt Watkins
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1020152
Tom Scutt
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1020153
Emma Murphy
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1020154

Résumé

Storytelling techniques within traditional broadcast media have not made major advances in recent years due to the linear and relatively rigid approach to narrative despite advances in the technology that delivers the content. This research proposes the concept of ‘perceptive media’ in which the content creators have at their disposal different tools and sensors to allow for the subtle adaption of the narrative without any direct interactions from the audience members. The concept is demonstrated through the creation of a ‘perceptive radio’ that is able to play specially designed content that adapts to the physical and social context in which the radio resides.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

hal-01610855 , version 1 (05-10-2017)

Licence

Paternité

Identifiants

Citer

Adrian Gradinar, Daniel Burnett, Paul Coulton, Ian Forrester, Matt Watkins, et al.. Perceptive Media – Adaptive Storytelling for Digital Broadcast. 15th Human-Computer Interaction (INTERACT), Sep 2015, Bamberg, Germany. pp.586-589, ⟨10.1007/978-3-319-22723-8_67⟩. ⟨hal-01610855⟩
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