C. , L. Tricot, A. Sweller, and J. , La charge cognitive. Théorie et applications, pp.131-188, 2007.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01628840

L. C. Pouget-g and . Zorman-m, Fluence en lecture CM-6 ème -5 ème, 2008.

L. , B. Sprenger-charolles, L. Colé, and P. , MANULEX : A grade-level lexical database from French elementary-school readers, Behavior Research Methods, Instruments, & Computers, vol.36, 2004.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00733549

M. De-l-'education-nationale-dgesco, Scolariser les enfants présentant des troubles des apprentissages (TSA) Téléchargeable sur, Base de données téléchargeable sur, 2012.

P. , A. Sprenger-charolles, and L. , Early predictors of future reading skills, 2013.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00925411

. Evidence, Handbook of early literacy research

S. , L. Colé, and P. , Lecture et dyslexie. Approche cognitive, 2013.

S. , L. Colé, P. , B. D. Kipffer-piquard, and A. , French normative data on reading and related skills: From 7 to 10 year-olds, European Review of Applied Psychology, vol.55, pp.157-186, 2005.