Augmenting the Textbook for Enaction: Designing Media for Participatory Learning in Classrooms - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2017

Augmenting the Textbook for Enaction: Designing Media for Participatory Learning in Classrooms

Priyanka Borar
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1026338
Durgaprasad Karnam
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1026339
Harshit Agrawal
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1026340

Résumé

This work discusses the affordances of the textbook in current classroom scenarios, and identifies the need to design learning media that support dynamism and enaction, specifically in science education. We illustrate this by a learning tool we’ve developed - Vector canvas, an AR based application linked with the textbook and the curricula. This is a work in progress attempting to observe and articulate changes in learning practice brought by introducing mixed media.
Fichier principal
Vignette du fichier
421765_1_En_24_Chapter.pdf (345.39 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-01679790 , version 1 (10-01-2018)

Licence

Paternité

Identifiants

Citer

Priyanka Borar, Durgaprasad Karnam, Harshit Agrawal, Sanjay Chandrasekharan. Augmenting the Textbook for Enaction: Designing Media for Participatory Learning in Classrooms. 16th IFIP Conference on Human-Computer Interaction (INTERACT), Sep 2017, Bombay, India. pp.336-339, ⟨10.1007/978-3-319-68059-0_24⟩. ⟨hal-01679790⟩
38 Consultations
123 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More