Transitioning to OOP/Java-A Never Ending Story, Reflections on the Teaching of Programming, pp.80-97, 2008. ,
Microworlds for learning Object-Oriented Programming: Considerations from research to practice, Journal of Interactive Learning Research, vol.27, issue.3, pp.265-284, 2016. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02083869
Conception et évaluation d'un micromonde de Programmation Orientée-Objet fondé sur un jeu de construction et d'animation 3D, 2016. ,
Acquisition de connaissances de programmation en fonction des stratégies d'apprentissage: une étude empirique du micromonde PrOgO, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH), pp.41-52, 2017. ,
Surfaces and Essences: Analogy as the Fuel and Fire of Thinking, 2013. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02113552
Exploring Competition and Collaboration Behaviors in Game-Based Learning with Playing Analytics, Lecture Notes in Computer Science, pp.467-472, 2017. ,
Penetrating the Fog: Analytics in learning and education, EDUCAUSE Review, vol.46, issue.5, pp.30-38, 2011. ,
Principal component analysis, 2002. ,
Efficient algorithms for agglomerative hierarchical clustering methods, Journal of Classification, vol.1, issue.1, pp.7-24, 1984. ,
Vers une massification de l'apprentissage instrumenté de l'informatique et une intégration des instruments de l'informatique et de leur évaluation, 2017. ,