, The Making of Paul Auster's « City of Glass, 2017.
Le Théâtre et Son Double, Librairie Gallimard, 1938. ,
, , 2019.
, Dossier de présentation. Adrien M & Claire B
, Consulté 22 juin 2019, 2016.
, Consulté 22 juin 2019, à l'adresse Théâtre National website
, , 2014.
Integrating Augmented Reality to Enhance expression, Interaction & Collaboration in Live Performances: a Ballet Dance Case Study, 2014 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality -Media, Art, Social Science, Humanities and Design, pp.21-30 ,
Les mille mots de l'image : Les partitions scéniques de, 2010. ,
Annuaire théâtral : revue québécoise d'études théâtrales, pp.125-137 ,
, Interactive stage design and dynamic costume design for andre werners opera « Marlowe, the Jew of Malta, Consulté 14 juin 2019, à l'adresse The Builders Association website, 2002.
, Consulté 22 juin 2019, à l'adresse Collectif MXM website
AR Is The Star Of A New Theater Company. Consulté 1 juin, 2018. ,
,
Nautilus: Real-Time Interaction Between Dancers and Augmented Reality with Pixel-Cloud Avatars. In 28ième conférence fancophone sur l'Interaction Homme-Machine, pp.50-57, 2016. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01386445
Using Apps to Create a New Dance Experience: Deakin Motion.Lab. Consulté 30 mai 2019, à l'adresse Dance Informa Magazine website, 2014. ,
Les Immersifs : retours des spectateurs. Présenté à (Ir)realité sur scène ,
Midsummer Night's Dreaming: Google+ and the RSC, 2013. ,
, Malandain Ballet Biarritz. (s. d.). Debussy 3.0. Consulté à l
Exploring interactivity and augmented reality in theater: A case study of Half Real, IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality -Arts, Media, and Humanities (ISMAR-AMH), pp.81-86, 2012. ,
, Intégrer images réelles et images 3D: Post-production et réalité augmentée, 2006.
Splitting Centre : Directing attention in trans-media dance performance, ISEA 2015 : Proceedings of the 21st nternational Symposium on Electronic Art, 2015. ,
Foreword by the Director -The Crack Up. Consulté 30 mai, 2019. ,
, Lemieux Pilon 4D Art et Les 7 Doigts:Temporel | VYV. Consulté 21 juin 2019
, Whilst The Rest Were Sleeping. (s. d.), 2019.
La réalité mélangée et le théâtre du futur ,
, Nouvelles Perspectives sur l'art et les nouvelles technologies. Bruxelles : IETM
Meet the AR startup that wants to give live theater an augmented makeover, Consulté 1 juin 2019, à l'adresse Fast Company website, 2018. ,