, The Making of Paul Auster's « City of Glass, 2017.

A. Artaud, Le Théâtre et Son Double, Librairie Gallimard, 1938.

C. Bardainne and A. Mondot, , 2019.

M. Adrien, B. Claire, and . Alta, Dossier de présentation. Adrien M & Claire B

, Consulté 22 juin 2019, 2016.

, Consulté 22 juin 2019, à l'adresse Théâtre National website

A. Clay, G. Domenger, J. Conan, A. Domenger, and N. Couture, , 2014.

. Duh, Integrating Augmented Reality to Enhance expression, Interaction & Collaboration in Live Performances: a Ballet Dance Case Study, 2014 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality -Media, Art, Social Science, Humanities and Design, pp.21-30

S. Duguay, Les mille mots de l'image : Les partitions scéniques de, 2010.

M. Lemieux and . Victor-pilon, Annuaire théâtral : revue québécoise d'études théâtrales, pp.125-137

, Interactive stage design and dynamic costume design for andre werners opera « Marlowe, the Jew of Malta, Consulté 14 juin 2019, à l'adresse The Builders Association website, 2002.

. Festen, Consulté 22 juin 2019, à l'adresse Collectif MXM website

C. Fink, AR Is The Star Of A New Theater Company. Consulté 1 juin, 2018.

A. Fischer, S. Grimm, V. Bernasconi, A. Garz, P. Buchs et al.,

C. Wagner, Nautilus: Real-Time Interaction Between Dancers and Augmented Reality with Pixel-Cloud Avatars. In 28ième conférence fancophone sur l'Interaction Homme-Machine, pp.50-57, 2016.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01386445

R. Francis, Using Apps to Create a New Dance Experience: Deakin Motion.Lab. Consulté 30 mai 2019, à l'adresse Dance Informa Magazine website, 2014.

. C. Gauthier, Les Immersifs : retours des spectateurs. Présenté à (Ir)realité sur scène

&. Google+ and . Rsc, Midsummer Night's Dreaming: Google+ and the RSC, 2013.

, Malandain Ballet Biarritz. (s. d.). Debussy 3.0. Consulté à l

M. R. Marner, S. Haren, M. Gardiner, and B. H. Thomas, Exploring interactivity and augmented reality in theater: A case study of Half Real, IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality -Arts, Media, and Humanities (ISMAR-AMH), pp.81-86, 2012.

G. Simon and J. Decollogne, Intégrer images réelles et images 3D: Post-production et réalité augmentée, 2006.

J. B. Vincent, K. Vincs, and J. Mccormick, Splitting Centre : Directing attention in trans-media dance performance, ISEA 2015 : Proceedings of the 21st nternational Symposium on Electronic Art, 2015.

K. Vincs, Foreword by the Director -The Crack Up. Consulté 30 mai, 2019.

. Vyv, Lemieux Pilon 4D Art et Les 7 Doigts:Temporel | VYV. Consulté 21 juin 2019

, Whilst The Rest Were Sleeping. (s. d.), 2019.

J. Weijdom, La réalité mélangée et le théâtre du futur

, Nouvelles Perspectives sur l'art et les nouvelles technologies. Bruxelles : IETM

C. Zara, Meet the AR startup that wants to give live theater an augmented makeover, Consulté 1 juin 2019, à l'adresse Fast Company website, 2018.