Design of automotive X-by-Wire systems - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2005

Design of automotive X-by-Wire systems

Cédric Wilwert
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 830864
Nicolas Navet
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 830599
Ye-Qiong Song
Françoise Simonot-Lion
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 830610

Résumé

X-by-Wire is a generic term referring to the replacement of mechanical or hydraulic systems, such as braking or steering, by electronic ones. In this chapter, we analyze the real-time and dependability constraints of X-by-Wire systems, review the fault-tolerant services that are needed and the communication protocols (TTP/C, FlexRay and TTCAN) considered for use in such systems. Using a Steer-by-Wire case-study, we detail the design principles and verification methods that can be used to ensure the stringent constraints of X-by-Wire systems.
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XbW_CRC_2005.pdf (402.08 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

inria-00000562 , version 1 (27-08-2007)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00000562 , version 1

Citer

Cédric Wilwert, Nicolas Navet, Ye-Qiong Song, Françoise Simonot-Lion. Design of automotive X-by-Wire systems. Richard Zurawski. The Industrial Communication Technology Handbook, CRC Press, 2005, 0849330777. ⟨inria-00000562⟩
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