. Cependant, que le système doit être en mesure de mener un sous-dialogue de négociation avec l'utilisateur. De plus, même pour du dialogue de commande, on peut envisager d'autoriser un utilisateur à poser des questions au système, notamment si cet utilisateur n'est pas expert du domaine d'application et souhaite s'informer sur telle ou telle fonctionnalité avant de produire un ordre

A. J. Perrault-c, Analysing Intentions in Utterances, Artificial Intelligence, vol.15, pp.143-178, 1980.

C. J. Dahlbäck-n and R. N. Walker-m, Standards for Dialogue Coding in Natural Language Processing, Seminar Report, vol.167, issue.9706, 1997.

C. P. Levesque-h, Rational Interaction as the Basis for Communication, Intentions in Communication, pp.221-255, 1990.

K. H. Reyle-u, From Discourse to Logic : Introduction to Modeltheoretic Semantics of Natural Language, Formal Logic and Discourse Representation Theory, 1993.

L. D. Allen-j, A Plan Recognition Model for Subdialogues in Conversations, 1984.

P. C. and A. J. Cohen-p, Speech Acts as a Basis for Understanding Dialogue Coherence, 2nd Conference on Theoretical Issues in Natural Language Processing, pp.125-132, 1978.

S. J. Vanderveken-d, Foundations of illocutionary logic, 1985.

S. D. Wilson-d, La pertinence : Communication et cognition, 1989.