Viability, Control and Games: Regulation of Complex Evolutionary Systems Under Uncertainty and Viability Constraints Efficient Learning in Games, Proceedings de la huitème Conférence Francophone sur l'Apprentissage (CAp'06), 2005. ,
Exact and approximate algorithms for partially observable Markov decision processes, 1998. ,
Planification distribuée dans les systèmes multi-agents à l'aide de processus décisionnels de Markov, Thèse de l, 2003. ,
Processus cognitifs et differenciation sociale de groupes de rats : interet de la modelisation multi-agents, 2005. ,
Multi-Agent systems by incremental gradient reinforcement learning, Sevtenteenth International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI-01, 2001. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/inria-00101090
Learning to use contextual information for solving partially observable Markov decision problems, Proc. of the 5th European Workshop on Reinforcement Learning, 2001. ,
Apprentissage par renforcement pour les processus décisionnels de Markov partiellement observés. Revue d'Intelligence Artificielle, 2003. ,
DOI : 10.3166/ria.17.559-589
Uncoupled dynamics do not lead to Nash equilibrium, American Economic Review, pp.1830-1836, 2003. ,
Game theory: Analysis of conflicts Markov decision processes: discrete stochastic dynamic programming, 1991. ,
The Behavior of Organisms: An Experimental Analysis, 1938. ,
Reinforcement Learning, 1998. ,
DOI : 10.1007/978-1-4615-3618-5
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00764281
Heuristique pour l'apprentissage décentralisé d'interaction dans les systèmes multi-agents réactifs, 2006. ,