Geometry Textures and Applications

Rodrigo De Toledo 1 Bin Wang 2, 3 Bruno Lévy 4
3 CAD - Computer Aided Design
LIAMA - Laboratoire Franco-Chinois d'Informatique, d'Automatique et de Mathématiques Appliquées, Inria Paris-Rocquencourt
4 ALICE - Geometry and Lighting
INRIA Lorraine, LORIA - Laboratoire Lorrain de Recherche en Informatique et ses Applications
Abstract : Geometry textures are a novel geometric representation for surfaces based on height maps. The visualization is done through a GPU ray casting algorithm applied to the whole object. At rendering time, the fine-scale details (mesostructures) are reconstructed preserving original quality. Visualizing surfaces with geometry textures allows a natural LOD behavior. There are numerous applications that can benefit from the use of geometry textures. In this paper, besides a mesostructure visualization survey, we present geometry textures with three possible applications: rendering of solid models, geological surfaces visualization and surface smoothing.
Type de document :
Article dans une revue
Computer Graphics Forum, Wiley, 2008, 27 (8), pp.2053-2065. 〈10.1111/j.1467-8659.2008.01185.x〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [32 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.inria.fr/inria-00331914
Contributeur : Nicolas Ray <>
Soumis le : lundi 20 octobre 2008 - 09:47:58
Dernière modification le : mardi 17 avril 2018 - 11:33:55
Document(s) archivé(s) le : lundi 7 juin 2010 - 18:28:08

Fichier

CGF_GeoTexApp.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Rodrigo De Toledo, Bin Wang, Bruno Lévy. Geometry Textures and Applications. Computer Graphics Forum, Wiley, 2008, 27 (8), pp.2053-2065. 〈10.1111/j.1467-8659.2008.01185.x〉. 〈inria-00331914〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

344

Téléchargements de fichiers

322