Interactive Modeling of Mushrooms - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 2006

Interactive Modeling of Mushrooms

(1) , (1) , (1) , (1)
1

Abstract

This paper presents a fast and efficient method for modeling mushrooms. Starting from a real world image, the designer defines a silhouette and specifies deformation parameters. Our system then automatically generates a textured triangle mesh model using a procedural modeling pipeline. This approach enables us to create a vast variety of shapes easily using shape morphing.
Vignette du fichier
aascene1_Zoom.jpg (227.84 Ko) Télécharger le fichier Fichier principal
Vignette du fichier
mushroom-2004.pdf (1.14 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
amanite1.jpg (43.36 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
coulemelle1.jpg (28.53 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
girolle1.jpg (38.69 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
_scene1.jpg (224.15 Ko) Télécharger le fichier
Format : Figure, Image
Origin : Publisher files allowed on an open archive
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates and versions

inria-00355626 , version 1 (29-04-2011)

Identifiers

  • HAL Id : inria-00355626 , version 1

Cite

Brett Desbenoit, David Vanderhaeghe, Eric Galin, J. Grosjean. Interactive Modeling of Mushrooms. Eurographics (short papers), Eurographics, Aug 2004, Grenoble, France. pp.37-40. ⟨inria-00355626⟩
194 View
164 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More