Spectrum-preserving texture advection for animated fluids - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Rapport (Rapport De Recherche) Année : 2009

Spectrum-preserving texture advection for animated fluids

Résumé

Texturing an animated fluid is a useful way to augment the visual complexity of pictures without increasing the simulation time. But texturing flowing fluids is a complex issue, as it creates conflicting requirements: we want to keep the texture properties (features, spectrum) while conforming to the underlying flow --- which distorts the attached texture. In this paper, we present a new method for texturing animated fluids. Our method ensures that the moving texture always follows the velocity field of the fluid, while maintaining key properties of the original texture. Our algorithm runs in real-time; our experiments show that it is well suited for a wide range of input texture, including, but not limited to, noise textures.
Fichier principal
Vignette du fichier
RR-6810.pdf (2.01 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
advection.png (205.23 Ko) Télécharger le fichier
texadv-TR.avi (48.24 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
texadv-id.jpg (36.42 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Vidéo
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00355827 , version 1 (25-01-2009)
inria-00355827 , version 2 (05-02-2009)
inria-00355827 , version 3 (28-02-2009)
inria-00355827 , version 4 (10-05-2009)
inria-00355827 , version 5 (18-12-2009)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00355827 , version 5

Citer

Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch. Spectrum-preserving texture advection for animated fluids. [Research Report] RR-6810, INRIA. 2009. ⟨inria-00355827v5⟩
730 Consultations
635 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More