Shading-Interval Constraints for Normal Map Editing - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2010

Shading-Interval Constraints for Normal Map Editing

Résumé

Normal mapping is a compact representation to create visually rich shapes and shading effects. In this paper, we introduce a new paint-based approach to edit a normal map according to the intended shading, from realistic to non-realistic ones. For this purpose, we have formulated a normal-from-shading operation as a quadratic problem that makes use of intervals on shading. This approach ensures that the resulting normal map visually corresponds to the user-designed shading.
Fichier principal
Vignette du fichier
main.pdf (503.92 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
L1_edit_shading.png (58.4 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
L1_edit_normal.png (200.48 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
L1_original_normal.png (212.34 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
L1_original_shading.png (58.27 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00522919 , version 1 (14-12-2010)

Identifiants

Citer

Shiming Zou, Hongxin Zhang, Xavier Granier. Shading-Interval Constraints for Normal Map Editing. SIGGRAPH ASIA Sketch Program, Dec 2010, Seoul, South Korea. pp.23:1-23:2, ⟨10.1145/1899950.1899973⟩. ⟨inria-00522919⟩
261 Consultations
1212 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More