Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity Field - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics Année : 2011

Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity Field

Résumé

Texturing an animated fluid is a useful way to augment the visual complexity of pictures without increasing the simulation time. But texturing flowing fluids is a complex issue, as it creates conflicting requirements: we want to keep the key texture properties (features, spectrum) while advecting the texture with the underlying flow - which distorts it. In this paper, we present a new, Lagrangian, method for advecting textures: the advected texture is computed only locally and follows the velocity field at each pixel. The texture retains its local properties, including its Fourier spectrum, even though it is accurately advected. Due to its Lagrangian nature, our algorithm can perform on very large, potentially infinite scenes in real time. Our experiments show that it is well suited for a wide range of input textures, including, but not limited to, noise textures.
Fichier principal
Vignette du fichier
IEEE_TVCG.pdf (7.68 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
teaser.png (322.97 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure11a.png (49.55 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure11e1.jpg (20.61 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure11e2.jpg (18.96 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure11e3.jpg (24.83 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure11e4.jpg (35.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure1a.jpg (193.44 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure1b.jpg (170.01 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure1c.jpg (152.67 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure1d.jpg (187.24 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure2.png (208.56 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure4c.jpg (50.97 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure4d.jpg (55.82 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure5a.jpg (201.94 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure5b.jpg (144.12 Ko) Télécharger le fichier
texadv_xvid.avi (44.74 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Autre
Loading...

Dates et versions

inria-00536064 , version 1 (15-11-2010)
inria-00536064 , version 2 (11-12-2010)

Identifiants

Citer

Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch. Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity Field. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2011, 17 (11), pp.1612-1623. ⟨10.1109/TVCG.2010.263⟩. ⟨inria-00536064v2⟩
1360 Consultations
1379 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More