Real-Time Collision Detection for Dynamic Virtual Environments - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Document Associé À Des Manifestations Scientifiques Année : 2005

Real-Time Collision Detection for Dynamic Virtual Environments

Résumé

Collision detection is an enabling technology for many virtual environments, games, and virtual prototyping applications containing some kind of physically-based simulation (such as rigid bodies, cloth, surgery, etc.). The persistent interest in collision detection by both academia and industry is due to the large variety of applications as well as new challenges in new application domains, such as virtual clothes fitting. This tutorial will give an overview of the different classes of algorithms, and then provide attendees with in-depth knowledge of some of the important algorithms within each class, focusing in particular on recent approaches, such as stochastic methods or image-space techniques. Attendees will learn to select the one most appropriate for their application, and implement it with only very little further research. The intended audience are practitioners and students working in 3D computer graphics. Topics to be addressed - hierarchical collision detection - stochastic methods - distance fields - spatial subdivisions - image-space techniques - continuous collision detection - non-polygonal object representations (e.g., point clouds)
Fichier principal
Vignette du fichier
bounding_volume_hierarchies.pdf (5.04 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
intro.png (121.78 Ko) Télécharger le fichier
Continuous_CollDet.pdf (208.65 Ko) Télécharger le fichier
DistanceFields.pdf (644.87 Ko) Télécharger le fichier
Stochastic_Closest_Features.pdf (296.55 Ko) Télécharger le fichier
colldet_vr05_tut_avgcase.pdf (342.43 Ko) Télécharger le fichier
colldet_vr05_tut_intro.pdf (748.55 Ko) Télécharger le fichier
colldet_vr05_tut_pointclouds.pdf (1.66 Mo) Télécharger le fichier
image_space_techniques.pdf (3.37 Mo) Télécharger le fichier
spatial_subdivision.pdf (3.57 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre

Dates et versions

inria-00537446 , version 1 (18-11-2010)

Identifiants

Citer

Gabriel Zachmann, Matthias Teschner, Stefan Kimmerle, Bruno Heidelberger, Laks Raghupathi, et al.. Real-Time Collision Detection for Dynamic Virtual Environments. IEEE VR Tutorials, Mar 2005, Bonn, Germany. IEEE Computer Society, pp.310, 2005, ⟨10.1109/VR.2005.1492815⟩. ⟨inria-00537446⟩
310 Consultations
1611 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More