Pattern Based Procedural Textures - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2003

Pattern Based Procedural Textures

Résumé

Numerous real-time applications such computer games or flight simulators require non-repetitive high-resolution texturing on large landscapes. We propose an algorithm which procedurally determines the texture value at any surface location by aperiodically combining provided patterns according to user-defined controls such as a probability distribution (possibly non stationary). Our algorithm can be implemented on programmable hardware by taking advantage of the texture indirection ability of recent graphics boards. We use explicit and virtual indirection tables to determine the pattern to apply at each pixel as well as its attributes (displacement, scaling, time...). This provides the programmer with a very high resolution virtual texture with nice properties: Low memory consumption, no periodicity, control of the statistics, numerous control parameters (which can be edited on the fly)... Our representation consists of building blocks that we combine in order to illustrate various convenient texture modalities such as aperiodic tiling, sparse convolution, domain transitions and animated textures.
Fichier principal
Vignette du fichier
pattern_based_procedural_textures.pdf (3.97 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aaaa_teaser.png (201.52 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aaa_atile.png (1.87 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aab_atile.png (818.16 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aac_atile.png (886.77 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aad_tile.jpg (164.96 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aba_land.png (2.5 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
aca_leaves.png (924.9 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
acb_leaves.png (685.29 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
acc_leaves.png (231.73 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
acd_leaves.png (180.05 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ada_anim_flowers.jpg (49.73 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
adb_anim_tower.jpg (75.28 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
adc_anim_tile.jpg (19.64 Ko) Télécharger le fichier
pattern_based_procedural_textures.ppt (3.65 Mo) Télécharger le fichier
pbpt_divx_final.avi (30.51 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Vidéo
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

inria-00537476 , version 1 (30-06-2016)

Identifiants

Citer

Sylvain Lefebvre, Fabrice Neyret. Pattern Based Procedural Textures. ACM-SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics (I3D'03), ACM, Apr 2003, Monterey, United States. pp.203-212, ⟨10.1145/641480.641518⟩. ⟨inria-00537476⟩
869 Consultations
2096 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More