Synthesizing Verdant Landscape Using Volumetric Textures - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year : 1996

Synthesizing Verdant Landscape Using Volumetric Textures

(1)
1
Fabrice Neyret

Abstract

In this paper, we turn the representation into a real tool: we have dealt with animation in EWAS'95, we deal here with texel construction, mapping, color, etc. We apply these methods to synthesize complex natural scenes.
Dans cet article, on s'attache à transformer la représentation en véritable outil: on avait déjà décrit l'animation dans EWAS'95, on traite ici de la construction des texels, de leur mapping, du traitement de la couleur, etc. On applique ces méthodes à la synthèse de scènes naturelles complexes.
Vignette du fichier
amazon_icon.jpg (2.66 Ko) Télécharger le fichier Fichier principal
Vignette du fichier
EWR96.pdf (398.52 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
amazon.jpg (58.59 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
foret_dense_icon.jpg (3.41 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
verger_icon.jpg (4.06 Ko) Télécharger le fichier
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Other
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates and versions

inria-00589124 , version 1 (27-04-2011)

Identifiers

  • HAL Id : inria-00589124 , version 1

Cite

Fabrice Neyret. Synthesizing Verdant Landscape Using Volumetric Textures. Eurographics Workshop on Rendering Techniques '96, Aug 1996, Porto, Portugal. ⟨inria-00589124⟩

Collections

INRIA INRIA2
119 View
202 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More