Approximate Ambient Occlusion For Trees - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2006

Approximate Ambient Occlusion For Trees

Résumé

Natural scenes contain large amounts of geometry, such as hundreds of thousands or even millions of tree leaves and grass blades. Subtle lighting effects present in such environments usually include a significant amount of occlusion effects and lighting variation. These effects are important for realistic renderings of such natural environments; however, plausible lighting and full global illumination computation come at prohibitive costs especially for interactive viewing. As a solution to this problem, we present a simple approximation to integrated visibility over a hemisphere (ambient occlusion) that allows interactive rendering of complex and dynamic scenes. Based on a set of simple assumptions, we show that our method allows the rendering of plausible variation in lighting at modest additional computation and little or no precomputation, for complex and dynamic scenes.
Fichier principal
Vignette du fichier
HPAD06.pdf (1.49 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Aecosystem_view2.jpg (285.54 Ko) Télécharger le fichier
HPAD06.avi (36.84 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
apple_true_vis.jpg (288.2 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view1.jpg (368.56 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view1_ambient.jpg (319.91 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view1_rb.jpg (344.36 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view1_vis.jpg (331.8 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view2_ambient.jpg (236.8 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view2_rb.jpg (262.52 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
ecosystem_view2_vis.jpg (272.32 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
reeves_0_20.jpg (66 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
tree_ambient.jpg (84.71 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
treeao_0_007.jpg (71.1 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image

Dates et versions

inria-00606775 , version 1 (20-07-2011)

Identifiants

Citer

Kyle Hegeman, Simon Premoze, Michael Ashikhmin, George Drettakis. Approximate Ambient Occlusion For Trees. I3D '06 Proceedings of the 2006 symposium on Interactive 3D graphics and games, ACM SIGGRAPH, Mar 2006, Redwood City, United States. pp.87-92, ⟨10.1145/1111411.1111427⟩. ⟨inria-00606775⟩

Collections

INRIA INRIA2
142 Consultations
353 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More