Lazy Solid Texture Synthesis - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2008

Lazy Solid Texture Synthesis

Résumé

Existing solid texture synthesis algorithms generate a full volume of color content from a set of 2D example images. We introduce a new algorithm with the unique ability to restrict synthesis to a subset of the voxels, while enforcing spatial determinism. This is especially useful when texturing objects, since only a thick layer around the surface needs to be synthesized. A major difficulty lies in reducing the dependency chain of neighborhood matching, so that each voxel only depends on a small number of other voxels. Our key idea is to synthesize a volume from a set of pre-computed 3D candidates, each being a triple of interleaved 2D neighborhoods. We present an efficient algorithm to carefully select in a pre-process only those candidates forming consistent triples. This significantly reduces the search space during subsequent synthesis. The result is a new parallel, spatially deterministic solid texture synthesis algorithm which runs efficiently on the GPU. Our approach generates high resolution solid textures on surfaces within seconds. Memory usage and synthesis time only depend on the output textured surface area. The GPU implementation of our method rapidly synthesizes new textures for the surfaces appearing when interactively breaking or cutting objects.
Fichier principal
Vignette du fichier
slicesyn-EGSR08.pdf (11.71 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
a.png (442.58 Ko) Télécharger le fichier
LazySyn_EGSR_Video_DivX.avi (45.42 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
b.png (283.74 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
c.png (284.87 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
d.png (1.5 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
e.png (1.34 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00606812 , version 1 (18-07-2011)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00606812 , version 1

Citer

Yue Dong, Sylvain Lefebvre, Xin Tong, George Drettakis. Lazy Solid Texture Synthesis. 19th Eurographics Symposium on Rendering, Jun 2008, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina. ⟨inria-00606812⟩

Collections

INRIA INRIA2
221 Consultations
587 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More