Identifying structure in online and collaborative learning problems - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Thèse Année : 2022

Identifying structure in online and collaborative learning problems

Identifier la structure des problèmes d’apprentissage en ligne et collaboratif

Résumé

Nowadays it is commonplace to deal with large scale problems and should we take problem structure into account, it could assist us toward improving learning performance. In this work, we have proposed approaches that take into account the structure in two settings: (i) model-based reinforcement learning problems where we have reduced the regret (ii) online personalized mean estimation problems where we have reduced the sample complexity for mean estimation.
De nos jours, il est courant de traiter des problèmes à grande échelle et si nous prenons en compte la structure du problème, cela pourrait nous aider à améliorer les performances d'apprentissage. Dans ce travail, nous avons proposé des approches qui tiennent compte de la structure dans deux contextes: (i) les problèmes d'apprentissage par renforcement basés sur des modèles où nous avons réduit le regret (ii) les problèmes d'estimation de moyenne personnalisée en ligne où nous avons réduit la complexité de l'échantillon pour l'estimation moyenne.
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Origine : Version validée par le jury (STAR)

Dates et versions

tel-03892355 , version 1 (09-12-2022)
tel-03892355 , version 2 (29-03-2023)

Identifiants

  • HAL Id : tel-03892355 , version 2

Citer

Mahsa Asadi. Identifying structure in online and collaborative learning problems. Artificial Intelligence [cs.AI]. Université de Lille, 2022. English. ⟨NNT : 2022ULILB031⟩. ⟨tel-03892355v2⟩
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