Real-time subsurface scattering on the GPU - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Access content directly
Reports (Technical Report) Year : 2007

Real-time subsurface scattering on the GPU

Abstract

We present a GPU algorithm that computes subsurface light transport in real time on arbitrary animated meshes. We evaluate both single scattering and multiple scattering, by using piecewise linear and ring-based approximations of the surface in the fragment shader. We demonstrate our technique on animated meshes at 60 fps.
Fichier principal
Vignette du fichier
sap_0327.pdf (165.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
1.subsurface.png (190.11 Ko) Télécharger le fichier
01-marble-statue.avi (8.5 Mo) Télécharger le fichier
02-marble-hand.avi (3.9 Mo) Télécharger le fichier
03-skin-hand.avi (8.22 Mo) Télécharger le fichier
04-milk.avi (8.65 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.20.16.51.18.png (106.46 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.20.16.51.51.png (126.11 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.20.16.53.11.png (111.6 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.02.02.png (55.22 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.02.06.png (102.05 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.02.10.png (93.5 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.02.32.png (56.87 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.02.35.png (75.03 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.02.39.png (74.9 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.25.13.03.28.png (83.86 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.26.16.12.55.png (323.96 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.27.17.51.17.png (85.47 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
image.2007.04.27.20.28.36.png (243.35 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Format : Other
Format : Other
Format : Other
Format : Other
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates and versions

inria-00537428 , version 1 (18-11-2010)

Identifiers

  • HAL Id : inria-00537428 , version 1

Cite

Antoine Bouthors, Eric Bruneton, Fabrice Neyret, Nelson Max. Real-time subsurface scattering on the GPU. [Technical Report] 2007, pp.1. ⟨inria-00537428⟩
612 View
705 Download

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More