HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Idée reçue : Inutile d’enseigner l’informatique au lycée !

Pascal Guitton 1, 2 Thierry Viéville 3, 4, 5
2 IPARLA - Visualization and manipulation of complex data on wireless mobile devices
CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique : UMR5800, École Nationale Supérieure d'Électronique, Informatique et Radiocommunications de Bordeaux (ENSEIRB), Inria Bordeaux - Sud-Ouest, Université Sciences et Technologies - Bordeaux 1
3 ODYSSEE - Computer and biological vision
DI-ENS - Département d'informatique - ENS Paris, CRISAM - Inria Sophia Antipolis - Méditerranée , ENS-PSL - École normale supérieure - Paris, Inria Paris-Rocquencourt, ENPC - École des Ponts ParisTech
5 CORTEX - Neuromimetic intelligence
INRIA Lorraine, LORIA - Laboratoire Lorrain de Recherche en Informatique et ses Applications
Résumé : N'avez-vous jamais entendu dire : " Pas besoin d'apprendre l'informatique, cela s'apprend tout seul ! " ou alors : " Apprendre l'informatique, ça n'apporte rien " ?
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal.inria.fr/hal-00366497
Contributor : Pascal Guitton Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Sunday, March 8, 2009 - 3:59:15 PM
Last modification on : Thursday, March 17, 2022 - 10:08:31 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-00366497, version 1

Citation

Pascal Guitton, Thierry Viéville. Idée reçue : Inutile d’enseigner l’informatique au lycée !. Interstices, INRIA, 2008. ⟨hal-00366497⟩

Share

Metrics

Record views

149