Surface Relief Analysis for Illustrative Shading

Lucas Ammann 1, 2 Pascal Barla 1, 2 Xavier Granier 1, 2 Gael Guennebaud 1, 2 Patrick Reuter 1, 2
1 MANAO - Melting the frontiers between Light, Shape and Matter
LaBRI - Laboratoire Bordelais de Recherche en Informatique, Inria Bordeaux - Sud-Ouest, LP2N - Laboratoire Photonique, Numérique et Nanosciences
Abstract : In this paper, we present an analysis technique that leverages the complexity found in detailed 3D models for illustrative shading purposes. Given a smooth base surface with relief, it locates relief features (concavities, convexities and inflections) around each surface point and at multiple scales, using cubic-polynomial fitting. This object-space, per-vertex information is then used to guide a variety of shading techniques including normal enhancement, feature visualization, accessibility shading and radiance scaling. Thanks to this approach, features at multiple scales are easily combined, filtered and shaded, allowing users to explore surface relief in real-time.
Type de document :
Article dans une revue
Computer Graphics Forum, Wiley, 2012, 31 (4), pp.1481-1490. 〈10.1111/j.1467-8659.2012.03144.x〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [19 références]  Voir  Masquer  Télécharger


https://hal.inria.fr/hal-00709492
Contributeur : Xavier Granier <>
Soumis le : lundi 18 juin 2012 - 18:24:02
Dernière modification le : lundi 20 août 2018 - 08:39:57
Document(s) archivé(s) le : mercredi 19 septembre 2012 - 02:50:24

Fichiers

main.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Lucas Ammann, Pascal Barla, Xavier Granier, Gael Guennebaud, Patrick Reuter. Surface Relief Analysis for Illustrative Shading. Computer Graphics Forum, Wiley, 2012, 31 (4), pp.1481-1490. 〈10.1111/j.1467-8659.2012.03144.x〉. 〈hal-00709492〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

1284

Téléchargements de fichiers

2080