Kawaii - estetyka made in Japan

Abstract : The aim of the article is to present the Japanese phenomenon called kawaii, which has made large impact around the world, especially in entertainment, fashion, and pop culture. Kawaii, an adjective meaning ‘cute’, ‘adorable’, and ‘lovable’, is an important aspect of Japanese culture. Various Japanese kawaii characters have become popular all over the world. The article presents the meaning of kawaii, the origin of the phenomenon and the causes of its popularity.
Type de document :
Article dans une revue
Kultura Popularna, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, 2015, pp.156-165. 〈10.6084/m9.figshare.2063487〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [36 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.inria.fr/hal-01271279
Contributeur : Tomasz Burdzik <>
Soumis le : mardi 9 février 2016 - 01:05:12
Dernière modification le : mercredi 7 septembre 2016 - 01:04:37
Document(s) archivé(s) le : samedi 12 novembre 2016 - 14:46:04

Fichier

Kawaii_estetyka_made_in_Japan....
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Licence


Distributed under a Creative Commons Paternité 4.0 International License

Identifiants

Collections

Citation

Tomasz Burdzik. Kawaii - estetyka made in Japan. Kultura Popularna, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, 2015, pp.156-165. 〈10.6084/m9.figshare.2063487〉. 〈hal-01271279〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

36

Téléchargements de fichiers

49