Privacy Respecting Targeted Advertising for Social Networks - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2011

Privacy Respecting Targeted Advertising for Social Networks

Christian Kahl
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1014534
Stephen Crane
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1014535
Markus Tschersich
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1014536
Kai Rannenberg
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1014537

Résumé

Online Social Networks form an increasingly important part of people’s lives. As mobile technologies improve accessibility, concerns about privacy and trust are more apparent as advertising becomes a critical component of most social network’s economic model. In this paper we describe the PICOS project’s research into privacy preserving advertising options for social networks. We introduce an architecture that includes new concepts and technologies specifically designed to improve privacy and trust as well as advertising opportunities within social networks.
Fichier principal
Vignette du fichier
978-3-642-21040-2_26_Chapter.pdf (133.28 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01573299 , version 1 (09-08-2017)

Licence

Paternité

Identifiants

Citer

Christian Kahl, Stephen Crane, Markus Tschersich, Kai Rannenberg. Privacy Respecting Targeted Advertising for Social Networks. 5th Workshop on Information Security Theory and Practices (WISTP), Jun 2011, Heraklion, Crete, Greece. pp.361-370, ⟨10.1007/978-3-642-21040-2_26⟩. ⟨hal-01573299⟩
71 Consultations
173 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More