A Flexible Kernel for Adaptive Mesh Refinement on GPU

Tamy Boubekeur 1, 2, * Christophe Schlick 1, 2
* Auteur correspondant
2 IPARLA - Visualization and manipulation of complex data on wireless mobile devices
Université Sciences et Technologies - Bordeaux 1, Inria Bordeaux - Sud-Ouest, École Nationale Supérieure d'Électronique, Informatique et Radiocommunications de Bordeaux (ENSEIRB), CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique : UMR5800
Abstract : We present a flexible GPU kernel for adaptive on-the-fly refinement of meshes with arbitrary topology. By simply reserving a small amount of GPU memory to store a set of adaptive refinement patterns, on-the-fly refinement is performed by the GPU, without any preprocessing nor additional topology data structure. The level of adaptive refinement can be controlled by specifying a per-vertex depth-tag, in addition to usual position, normal, color and texture coordinates. This depth-tag is used by the kernel to instanciate the correct refinement pattern. Finally, the refined patch produced for each triangle can be displaced by the vertex shader, using any kind of geometric refinement, such as Bezier patch smoothing, scalar valued displacement, procedural geometry synthesis or subdivision surfaces. This refinement engine does neither require multi-pass rendering nor any use of fragment processing nor special preprocess of the input mesh structure. It can be implemented on any GPU with vertex shading capabilities.
Type de document :
Article dans une revue
Computer Graphics Forum, Wiley, 2008, 27 (1), pp.102--114. 〈10.1111/j.1467-8659.2007.01040.x〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [29 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.inria.fr/inria-00260825
Contributeur : Tamy Boubekeur <>
Soumis le : mercredi 5 mars 2008 - 12:18:43
Dernière modification le : jeudi 11 janvier 2018 - 06:22:12
Document(s) archivé(s) le : jeudi 20 mai 2010 - 23:57:07

Fichier

ARK.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Tamy Boubekeur, Christophe Schlick. A Flexible Kernel for Adaptive Mesh Refinement on GPU. Computer Graphics Forum, Wiley, 2008, 27 (1), pp.102--114. 〈10.1111/j.1467-8659.2007.01040.x〉. 〈inria-00260825〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

361

Téléchargements de fichiers

407