Reactive Ocular and Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Studies in Health Technology and Informatics Année : 2009

Reactive Ocular and Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli

Résumé

The control of gaze and balance strongly depend on the processing of visual cues. The aim of this study is to assess the effects of the dynamic 2D and 3D visual inputs on the oculomotor and balance reactive control. Thirteen subjects were immersed in a virtual environment using 10 different 2D/3D visual flow conditions. Analysis of eye movement and postural adjustments shows that 2D and 3D flows induce specific measurable behavioral responses.
Fichier principal
Vignette du fichier
CTCR09-OMJD-FINAL.pdf (372.89 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
CRCM09-vignette.png (54.25 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00527172 , version 1 (18-10-2010)

Identifiants

Citer

Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel. Reactive Ocular and Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli. Studies in Health Technology and Informatics, 2009, Annual Review Of Cybertherapy and Cybermedicine, 144, pp.208-210. ⟨10.3233/978-1-60750-017-9-208⟩. ⟨inria-00527172⟩
319 Consultations
217 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More