Accurate Light Source Acquisition and Rendering - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue ACM Transactions on Graphics Année : 2003

Accurate Light Source Acquisition and Rendering

Résumé

Realistic image synthesis requires both complex and realistic models of real-world light sources and efficient rendering algorithms to deal with them. In this paper, we describe a processing pipeline for dealing with complex light sources from acquisition to global illumination rendering. We carefully design optical filters to guarantee high precision measurements of real-world light sources. We discuss two practically feasible setups that allow us to measure light sources with different characteristics.Finally, we introduce an efficient importance sampling algorithm for our representation that can be used, for example, in conjunction with Photon Maps.

Domaines

Autre [cs.OH]
Fichier principal
Vignette du fichier
SIG2003-Goesele-Light.pdf (1.51 Mo) Télécharger le fichier
SIG03-Bike-Wall.avi (1.21 Mo) Télécharger le fichier
flip.avi (1.21 Mo) Télécharger le fichier
siggraph2003_1.avi (9.9 Mo) Télécharger le fichier
siggraph2003_2.avi (9.17 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre
Format : Autre

Dates et versions

hal-00308294 , version 1 (27-02-2009)
hal-00308294 , version 2 (27-10-2013)

Identifiants

Citer

M. Goesele, Xavier Granier, Wolfgang Heidrich, H.-P. Seidel. Accurate Light Source Acquisition and Rendering. ACM Transactions on Graphics, 2003, 22 (3), pp.621 - 630. ⟨10.1145/882262.882316⟩. ⟨hal-00308294v1⟩
443 Consultations
330 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More