Perspective Shadow Maps
Résumé
Shadow maps are probably the most widely used means for the generation of shadows, despite their well known aliasing problems. In this paper we introduce perspective shadow maps, which are generated in normalized device coordinate space, i.e., after perspective transformation. This results in important reduction of shadow map aliasing with almost no overhead. We correctly treat light source transformations and show how to include all objects which cast shadows in the transformed space. Perspective shadow maps can directly replace standard shadow maps for interactive hardware accelerated rendering as well as in high-quality, offline renderers.
Fichier principal
PerspectiveShadowMaps.pdf (2.85 Mo)
Télécharger le fichier
ls_psm.png (415.67 Ko)
Télécharger le fichier
PerspectiveShadowMaps.ppt.ppt (3.17 Mo)
Télécharger le fichier
ls_usm.png (420.21 Ko)
Télécharger le fichier
ls_wosh.png (436.92 Ko)
Télécharger le fichier
nd_view0.png (113.56 Ko)
Télécharger le fichier
nd_view1_mix.png (136.76 Ko)
Télécharger le fichier
psm_divx.avi (20.96 Mo)
Télécharger le fichier
psmlsdepth.png (25.75 Ko)
Télécharger le fichier
psmview.png (258.27 Ko)
Télécharger le fichier
street1.png (148.54 Ko)
Télécharger le fichier
street3.png (104.57 Ko)
Télécharger le fichier
street5.png (134.49 Ko)
Télécharger le fichier
teaser.png (159.17 Ko)
Télécharger le fichier
usmlsdepth_br.png (9.12 Ko)
Télécharger le fichier
usmview.png (258.9 Ko)
Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...