Méthodologie de conception de textures pour les interfaces tactiles à frottement programmable

Abstract : The design of textures for so-called variable friction technologies requires multiple perspectives, which this paper aims to outline and discuss. We first propose a definition of texture and describe the current state of knowledge on their perception. After presenting two technologies for variable friction and comparing them to other tactile interfaces, we describe several particular uses for these devices. We then discuss psychophysical methods for signal perception evaluation and finally discuss methodologies for creating multidimensional tactile content.
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Communication dans un congrès
Ergo'IHM 2012 - Proceedings of the AFIHM Conférence Francophone sur l’interaction Homme-Machine, Oct 2012, Biarritz, France. pp.132-139, 2012, 〈10.1145/2652574.2653420〉
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Contributeur : Géry Casiez <>
Soumis le : vendredi 22 juin 2018 - 13:43:48
Dernière modification le : mercredi 18 juillet 2018 - 12:00:17

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Ludovic Potier, Thomas Pietrzak, Géry Casiez, Nicolas Roussel. Méthodologie de conception de textures pour les interfaces tactiles à frottement programmable. Ergo'IHM 2012 - Proceedings of the AFIHM Conférence Francophone sur l’interaction Homme-Machine, Oct 2012, Biarritz, France. pp.132-139, 2012, 〈10.1145/2652574.2653420〉. 〈hal-00719789〉

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